АТ «Укрзалізниця» потребує комплексного реформування і прозорості у прийнятті рішень
ПрАТ «Дніпровагонмаш» закликає керівництво АТ «Укрзалізниця» не зупиняти реформування галузі, яка є вагомим мультиплікатором економічного зростання країни.
ПрАТ «Дніпровагонмаш» переконане, що в умовах глобальної економічної кризи та пандемічних обмежень реформування й модернізація залізничної галузі є надзвичайно важливим елементом економічного зростання країни.
Механізм виведення АТ «Укрзалізниця» з критичного стану передбачає насамперед такі структурні перетворення, як: зменшення монополізації, створення конкурентного середовища на ринку перевезень і рівних умов для всіх його учасників (в т.ч. і доступу до інфраструктури), оновлення рухомого складу, підтримку вітчизняних вагоновиробників та перевізників тощо. І хоча торік завдяки прийнятим рішенням покращено операційну діяльність, зафіксовано зменшення дефіциту локомотивів та збільшення швидкості руху вантажних вагонів, однак збитковість галузі та критичний технічний стан рухомого складу вимагають швидких, дієвих і конструктивних кроків щодо продовження модернізації галузі і, відповідно, збільшення її рентабельності.
Зокрема, з метою підвищення конкурентоздатності залізничних перевезень, стимулювання попиту на продукцію вітчизняного виробника та мінімізації ризиків виникнення аварійних ситуацій і техногенних катастроф, вважаємо за необхідне переглянути чинні технічні аспекти процедур продовження термінів експлуатації вантажних вагонів та правил їхньої експлуатації.
Діалог з учасниками ринку, публічне обговорення усіх ініціатив, урахування кращого міжнародного досвіду та європейських стандартів – основні складові успішної трансформації галузі, спрямовані на ефективний розвиток національної транспортної системи України та виведення її з багаторічного збиткового піке.
Модернізацію Укрзалізниці, розпочату зі створення вертикально-інтегрованих бізнес-підрозділів щодо пасажирських і вантажних перевезень, розвитку інфраструктури, ремонту та виробництва рухомого складу - з відповідним розмежуванням регуляторних функцій, прозорістю усіх процедур і чіткою логістикою - важливо продовжувати!
Реформи не сприймають режиму «стоп-кран». Зупинившись на тиждень, можемо так і залишитися у форматі стагнації і розвалу галузі. Спільними зусиллями нам потрібно продовжити реформування «Укрзалізниці» і вивести стратегічне підприємство на рівень прибутковості.