Фактична адреса ТОВ «Група ТАС»:
01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, буд. 30,
тел.:  (044) 593-73-01
E-mail: office@tas.ua
Укр  | Eng  | Рус 
Головна сторінка/Прес-центр/Новини та прес-релізи/Уряд повинен прийняти програму розвитку вітчизняного вагонобудування і підтримати українського виробника
25 Вересня 2020

Уряд повинен прийняти програму розвитку вітчизняного вагонобудування і підтримати українського виробника

Вагонобудівники вимагають від Уряду виконати 5 основних вимог для порятунку галузі

Знищення вагонобудівної галузі призведе до руйнування економіки, втрати десятків тисяч робочих місць, колапсу залізничних перевезень та аварійних ситуацій. Про це йшлося на прес-конференції за участі керівників провідних вагонобудівних та логістичних компаній України, які вимагали від Уряду прийняття невідкладних заходів для виходу з кризової ситуації.

На жаль, на сьогодні підтримка вітчизняного виробника і вагонобудівної галузі лише декларується . Як наслідок, під загрозою повної зупинки опинилися вагонобудівні підприємства та компанії суміжних галузей, задіяних у виробництві залізничних вагонів, без роботи можуть залишитися тисячі українських висококваліфікованих спеціалістів.

Згідно статистики, лише за 8 місяців 2020 року кількість вагонобудівних та вагоноремонтних заводів зменшилася в Україні майже вдвічі. Близько 45 відсотків рухомого складу України вичерпало свій нормативний ресурс і потребує заміни. Ці тривожні тенденції вимагають оперативного реагування.

Тим часом замість підтримки вітчизняного виробника, забезпечення діючих і створення нових робочих місць, в Україну ввозяться з Росії тисячі вагонів, що вичерпали свій термін експлуатації і використання яких в Росії заборонено.

Як зазначив на прес-конференції директор компанії «ТАС-Логістик» Володимр Іващенко, за останні роки в Україну з Росії завезено 18 тисяч розукомплектованих старих вагонів які нищать наші колії і спричиняють аварії на залізничній дорозі:

Окрім техногенних ризиків та економічних втрат, важливим є репутаційно-етичний момент: в період російської агресії Україна підтримує російську економіку, закуповуючи у неї зношений транспорт і . знищуючи свого виробника.

«У той час, коли вітчизняні вагонобудівельні заводи зупиняються і починається тотальне безробіття, російські вагони продовжують завозити в Україну Більше того, їм дозволяють працювати в розукомплектованому стані навіть без справних гальмівних систем», - наголосив В.Іващенко.

За словами керівника «ТАС-Логістик», попри декларативні заборони Уряду лише в липні цього року було ввезено з РФ 50 вагонів, а торік в режимі тимчасового ввозу в Україну було доставлено 3 тисячі зерновозів. Ця ситуація є недопустимою і катастрофічною, адже в Україні фактично знищується вагоноудівні підприємтсва і вітчизняні перевезення.

"Нині діє заборона на ввезення старих вагонів з РФ до кінця року, але лазівки все-таки знаходяться, наприклад, режим тимчасового ввезення. Ми наполягаємо на необхідності заборони ввезення іноземних вагонів не лише в режимі імпорту, а й у режимі тимчасового ввезення до кінця 2021 року", - наголосив В Іващенко.

Керівники вагонобудівних підприємств і логістичних компаній озвучили на прес-конференції основні вимоги до Кабінету Міністрів України, серед яких:

1. Запровадження повної заборони на ввезення в Україну вантажних вагонів з вичерпаним терміном експлуатації з усіх юрисдикцій.

2. Заборона з 01.10.2020 здійснення процедури нових продовжень термінів експлуатації вагонів (крім дефіцитних моделей).

3. Посилення технічних вимог та відповідальності до експлуатації продовжених вагонів з метою мінімізації їхнього негативного впливу на інфраструктуру (підвищення частоти і обсягів ремонтних робіт).

4. Заборона чи суттєве обмеження використання іноземних вагонів у внутрішніх перевезеннях (режим тимчасового ввезення).

5. Прийняття Урядом відповідної Програми, яка, зокрема, передбачатиме механізм стимулювання споживачів до оновлення рухомого складу.

На думку учасників прес-конференції , фінальним результатом виконання озвучених вимог повинно стати оновлення українського парку рухомого складу не менше ніж на 12 тис. нових вантажних вагонів щороку.

Представники Крюківського вагоноремонтного заводу, заводу «Дніпровагонмаш», Дніпродзержинського сталеливарного заводу, Промвагонтранс , компаній Тас-Логістик, "Аурум Груп" та «Першої Логістичної компанії» вимагають від Уряду не декларативних обіцянок, а реальних дій і конкретних кроків для порятунку галузі, яка є потужним економічним мультиплікатором.