Фактична адреса ТОВ «Група ТАС»:
01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, буд. 30,
тел.:  (044) 593-73-01
E-mail: office@tas.ua
Укр  | Eng 

20 Листопада 2017

Ставка на інновації

Катерина Мелеш, Голова Правління ТАСкомбанку, - про тенденції банківського ринку, попит на електронну комерцію і перспективи розвитку кредитного напрямку.


- Як ви охарактеризуєте поточну ситуацію на банківському ринку?

- Глобальний тренд 2017 року - посилення позитивної динаміки роботи банківського сектора, зростання довіри до банківської системи з боку населення, підвищення попиту на банківські продукти і пожвавлення кредитування як роздрібного, так і реального сектора економіки. У першій половині 2017 року банківська система вперше за тривалий час вийшла на прибуткову діяльність і ця динаміка, за нашими прогнозами, буде зберігатися.

Коротко характеризуючи нинішню ситуацію, можу сказати так: банківський сектор вистояв і продовжує демонструвати ознаки оздоровлення. І хоча за поточний рік перелік діючих банків скоротився ще на кілька фінансових установ, решта учасників ринку адаптувалися до нових умов і будуть задавати тренд для тих, хто ще на початку цього шляху.

- Чи коригував банк стратегію протягом року?

- Ні, стратегія банку не переглядалася: вона вже, по суті, адаптована для роботи в нових економічних умовах. Незначні коригування тактичних кроків по досягненню поставлених нами бізнес-цілей ми проводили, але лише через що змінилася кон'юнктури ринку або макроекономічної ситуації. Ми - універсальний банк. Ми вийшли на роздрібний ринок, продовжуємо працювати з корпоративними клієнтами, підсилюємо позиції у співпраці з VIP-клієнтами, в нових бізнесах: електронній комерції, інкасації, роботі з малим та середнім бізнесом.

Обрана стратегія вже принесла свої плоди. Активи банку за минулий рік зросли вдвічі, на початку 2017- го ми увійшли до першої двадцятки за розміром активів. З 2016-му вийшли на ринок факторингових операцій і за підсумком року збільшили портфель в 3,9 рази, увійшовши в трійку лідерів з часткою 18-20%. Результат за перше півріччя 2017 року також ще підтверджує позитивну динаміку: активи склали 10,6 млрд грн. Обсяг кредитного портфеля в першому півріччі нинішнього року зріс на 47,3% - до 8,1 млрд грн, а обсяг розміщених коштів клієнтів - на 42,1%, до 8,1 млрд грн.

На сьогодні помітний драйвер позитивних перетворень ТАСкомбанку - роздрібний бізнес. Ми робимо акцент і на розвитку електронної комерції. Ринок електронних платежів розвивається стрімко, і лідирувати будуть банки, які зможуть стати піонерами на ринку. Напрямок електронної комерції в нашому банку в 2017 році показує високий темп зростання обсягів і реалізації інновацій в сфері платежів.

В кінці 2016 роки ми отримали від НБУ право випускати електронні гроші по передплаченим картками міжнародних платіжних систем. За рік партнерами банку стали всі основні гравці ринку електронної комерції: Ipay, EasyPay, UaPay, WideUp, WebMoney.Ua, «ГлобалМані», Pay2You, PayMaster, Oplata, PlatOn, Interkassa, City24, Tyme. У вересні 2017 го ми почали співпрацю з оператором коаліційної програми «Максі» і першим кроком стало твердження ТАСкомбанк в якості емітента електронних грошей «Максі». Незабаром з'явиться спільний картковий продукт з можливістю використання кредитної лінії і програмою лояльності.

З початку поточного року ми реалізували більше 10 партнерських програм в якості банку-еквайра. Зокрема, це проекти із застосуванням технології електронних гаманців MаsterPass. Серед успішних проектів: сервіс VodafonePay і сервіс з оплати мобільного зв'язку на сайті Kyivstar, додаток OKKO Pay для оплати палива, не виходячи з автомобіля, сервіс по оплаті ж / д квитків на сайті booking.uz.gov.ua, система переказів з картки на карту через сервіс Karton.ua, додаток KyivParkingApp по оплаті парковки в Києві, проект «Безпечна угода» на OLX, сервіс отримання післяплати за товар через «Нову пошту» відразу на платіжну карту, без відвідування відділень.

Крім того, ми недавно створили віртуального помічника-співрозмовника - чат-бота @tascombot в додатку Telegram. І хоча це лише його перший реліз, роботи по розширенню функціональних можливостей чат-бота вже ведуться.

- Чому ви розглядаєте МСБ як один з найбільш перспективних клієнтських сегментів?

- Малий і середній бізнес - основа для побудови сильної економіки країни. Розуміючи це, ми активно розвиваємо цей напрямок, пропонуємо найбільш широкий спектр продуктів і фінансових інструментів для МСБ - від обслуговування поточного рахунку і кредитування до лізингу, факторингу, документарних операцій, інкасації та еквайрингу. Знову ж правильним і проривним розвитком даного напрямку стане новий технологічний та інноваційний проект з дистанційного обслуговування мікробізнесу, який стартує у нас в кінці цього року.

- Що банку цікавіше: кредитувати бізнес чи надавати банківське обслуговування?

- Одне іншого не виключає. Ми не прагнемо видати побільше кредитів або відкрити максимальну кількість рахунків. Мета - привернути клієнта на тривалий період, створити для нього комфортні умови обслуговування і стати надійним партнером на довгі роки.

У нас є спеціальні кредитні програми, наприклад, для аграрного бізнесу або підприємств, які займаються розробкою і впровадженням енергозберігаючих технологій. Це можуть бути класичні кредити, кредитні лінії та інші фінансові інструменти, такі як лізинг і факторинг. Також банк пропонує конкурентні умови РКО і приділяє велику увагу розвитку дистанційних каналів обслуговування.

- Як відбувається розвиток роздрібного бізнесу? І які подальші плани в цьому напрямку?

Наприкінці 2015 року ТАСкомбанк перезапустив роздрібний бізнес і сьогодні продовжує впроваджувати нову клієнтоорієнтованну стратегію. Завдяки цьому ми поліпшили динаміку зростання: за підсумками першого півріччя 2017-го портфель строкових вкладів приватних клієнтів збільшився більш ніж в 1,9 рази, до 4,2 млрд грн. При цьому ми активно кредитуємо населення за програмами беззаставного кредитування: за перше півріччя поточного року кредитний портфель фізичних осіб збільшився більш ніж в 2,5 рази.

Як агент Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ми на сьогодні виплатили українським вкладникам неплатоспроможних банків гарантовані суми більш ніж на 532 млн грн.

За два роки ми потроїли кількість наших відділень, забезпечивши свою присутність у всіх великих містах України. Модернізували лінійку депозитних і кредитних продуктів таким чином, щоб вони відповідали актуальним потребам різних категорій населення.

Наша мета на 2018 рік - активними темпами рухатися в напрямку розвитку сучасного універсального банку. Будемо збільшувати частки ключових бізнесів, вдосконалюватися в частині технологій, сервісу, продуктів і каналів доступу до них.

Джерело: 500 найбільших виробничих і сервісних компаній України // ТОП-100. - 2017. - №3-4 вересень - жовтень. - С. 168-169.